همشهری آنلاین: در پیکارهای هفته‌ بیست و پنجم بوندس‌لیگای آلمان باشگاه صاحب‌نام بایرن مونیخ توانست باز هم رکوردی تازه بر جای بگذارد. بایرن تنها تیمی است که در تاریخ بوندس‌لیگا ۲۵ هفته تمام بدون شکست میدان را ترک کرده است.

Bayern Munchen

بایرن مونیخ ۲ - بایر لورکوزن ۱

قطار سریع‌االسیر بایرن مونیخ با شتاب زیاد در مسیر کسب قهرمانی بوندس‌لیگای آلمان در حرکت است. مونیخی‌ها طی دیدارهای هفته بیست و پنجم توانستند با برتری و با نتیجه دو بر یک از سد مهمان قدرتمند خود، بایر لورکوزن بگذرند و فاصله خود با رده‌ دوم جدول را به ۲۳ امتیاز برسانند. گل‌های بایرن مونیخ در این دیدار را ماریو مانژوکیچ و باستیان شواین‌اشتایگر  در دقایق ۴۴ و ۵۲ به ثمر رساندند.

بوروسیا دورتموند ۱ - بوروسیا مونشن‌گلادباخ ۲

بوروسیا دورتموند که از تعقیب‌کنندگان بایرن مونیخ محسوب می‌شود، در هفته ۲۵ بوندس‌لیگا در دوئلی تنگاتنگ با نتیجه دو بر یک از مهمان خود، بوروسیا مونشن‌گلادباخ شکست خورد. گلادباخی‌ها در همان نیمه اول دو ضد حمله‌ خود را به گل بدل ساختند و دو بر صفر از میزبان خود جلو افتادند. در نیمه‌ دوم دورتموند در صدد جبران گل‌های خورده برآمد، اما تنها یک بار توانست دروازه حریف را باز کند.

آگسبورگ ۱ - اف ث شالکه ۲

شالکه از جمله تیم‌های موفق پیکارهای هفته بیست و پنجم بود و توانست با پیروزی دو بر یک بر میزبان جنوبی خود، آگسبورگ، سه امتیاز مهم کسب کند. آگسبورگ در دقیقه پنجم بازی با گل ورنر توانست از مهمان خود پیشی بگیرد، اما کلاس یان هونتلار، مهاجم هلندی شالکه، با گل‌های دقایق ۳۳ و ۴۹ خود پیروزی را برای شالکه به ارمغان آورد. حال شالکه با ۴۷ امتیاز رده‌ سوم جدول را به خود اختصاص داده است.

وردر برمن ۱ - اشتوتگارت ۱

دو تیم وردر برمن و اشتوتگارت در فصل جاری بوندس‌لیگا درخشش چندانی نداشته و برخلاف موفقیت‌های دوران گذشته، در حال حاضر در رده‌های پایینی جدول به سر می‌برند. دوئل میان دو تیم در هفته ۲۵ بوندس‌لیگا با تساوی یک بر یک خاتمه یافت. ناگفته نماند که سرمربی‌گری اشتوتگارت را در حال حاضر هوپ استیونز هلندی بر عهده گرفته است.

هوفن‌هایم ۲ - ماینتس ۴

تیم ماینتس که از تیم‌های کم‌بودجه بوندس‌لیگا محسوب می‌شود، به ویژه در نیم‌فصل دوم بوندس‌لیگا خوش درخشیده است. ماینتس در هفته ۲۵ لیگ برتر آلمان با نتیجه ۴ بر ۲ بر میزبان خود، هوفن‌هایم، پیروز شد و به سه امتیاز مهم دست یافت تا جای خود در رده‌ پنجم جدول را مستحکم سازد. ماینتس با این حساب از شانس راه‌یابی به رقابت‌های فصل آتی لیگ اروپا برخوردار است، مشروط بر آن که بتواند فرم مطلوب کنونی خود را حفظ کند.

هرتا برلین صفر - هانوفر ۳

یکی از بازندگان بزرگ هفته‌ ۲۵ بوندس‌لیگا تیم هرتا برلین بود که در خانه خود با سه گل مغلوب هانوفر شد. در حالی که تلاش‌ها و حملات متعدد بازیکنان هرتا در این دیدار بی‌نتیجه ماند، تیم هانوفر در استفاده از فرصت‌های به‌دست‌آمده به مراتب موفق‌تر بود و ۳ بار هم دروازه میزبان پایتخت‌نشین خود را باز کرد. در حال حاضر هرتا برلین در رده نهم و هانوفر در رده‌ یازدهم جدول جای دارند.

آینتراخت برانشوایگ ۱ - وولفسبورگ ۱

پیکار میان آینتراخت برانشوایگ و وولفسبورگ نیز با تساوی یک بر یک به پایان رسید. لوئیس گوستاوو، هافبک برزیلی وولفسبورگ در دقیقه ۳۶ تیمش را یک بر صفر جلو انداخت. دقایقی پس از آغاز نیمه دوم اما بالعربی، مهاجم برانشوایگ گل تساوی را به ثمر رساند تا تیمش دست‌کم یک امتیاز حفظ کند. برانشوایگ همچنان در قعر جدول قرار دارد و وولفسبورگ رده‌ ششم را به خود اختصاص داده است.

هامبورگ ۲ - نورنبرگ ۱

تیم هامبورگ که با به خدمت گرفتن میرکو اسلومکا، سرمربی جدیدش جانی تازه گرفته، موفق شد در دوئلی مهم در طی دیدارهای هفته ۲۵ بر نورنبرگ پیروز شود. هامبورگ اگرچه در این دیدار فرصت‌های متعددی برای گشودن دروازه حریف داشت، اما تا دقیقه ۸۰ انتظار گل را کشید. دومین گل هامبورگ در دقیقه ۸۶ و تک‌گل نورنبرگ لحظاتی پیش از پایان بازی به ثمر رسید. هامبورگ با این پیروزی به رده ۱۴ جدول ارتقا یافت.

آینتراخت فرانکفورت ۱ - فرایبورگ ۴

فرایبورگ را شاید بتوان بزرگ‌ترین برنده پیکارهای هفته ۲۵ بوندس‌لیگا دانست. این تیم توانست در دیداری پرهیجان و پرتحرک میزبان خود، اینتراخت فرانکفورت را چهار بر یک از پیش رو بردارد. فرانکفورت اگر چه به موقعیت‌های زیادی دست یافت، اما تنها یک بار حملات خود را به نتیجه رساند. فرایبورگی‌ها در مقابل توانستند کارآیی فوق‌العاده‌ای از خود نشان دهند و با ضدحمله‌هایی خطرآفرین ۴ بار دروازه حریف را باز کنند.

 

کد خبر 253438
منبع: همشهری آنلاین

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار فوتبال ايران

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز